یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
1402/09/11 - 20:25

ماجرای تبدیل اجباری محصولات ایران خودرو 

 باید ۲۰۷ جدید بخرید!

اقداماتی که توسط ایران خودرو به منظور الزام مشتریان به تغییر خودرو صورت می‌گیرد، باید با رعایت قوانین و مقررات قراردادی با مشتریان انجام شود و در هیچ حالتی نباید بهانه‌ای برای عدم تحویل خودرو ارائه شود.

عباس علی آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند. با این وجود شرکت‌های خودروسازی و به ویژه ایران خودرو بی توجه به این موضوع مشتری را مجبور می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خودرو‌های ارتقا یافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آن‌ها را بر می‌گردانند.
این گونه اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری بوده و بهانه‌ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند، اما متأسفانه بهانه استاندارد‌های ۸۵ گانه باعث شده تا مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.
البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود» خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»، حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. «، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت نامی خود در سامانه یکپارچه است به یکباره با فراخوانی از شرکت روبه رو می‌شود که محصول ثبت نامی شما تغییر کرده و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید.
این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.در حال حاضر مشتریان پژو۲۰۷ دستی امکان تحویل خودرو‌های خود را نداشته و ایران خودرو می‌گوید باید پژو۲۰۷ جدید را خریداری کنید که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به شرکت واریز کند.
علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v ۱ پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.
منبع: تسنیم

کد خبر : 5356
برچسب ها
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
 
 
 
سیر تا پیاز وام تشویقی 500 میلیون تومانی برای این زوج ها!
تولید زیرزمینی لوازم آرایشی تقلبی در ایران
ارتقای تبادل الکتریکی میان ایران و همسایگان
جایگاه اینترنت ایران یک پله سقوط کرد
شهرداری یکی از عوامل بحران زاد و ولد موش‌ها در سطح تهران است
هزینه های بالای احداث؛ مانعی بر سر راه توسعه گلخانه های کشور 
خداحافظی با چک‌ بی‌محل؛ با سقف اعتباری صدور چک آشنا شوید
ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان صادر شد
کاهش قیمت میوه به ضرر کشاورز است! 
تکاپوی ایران برای تقویت حضور در بازارحلال
 آماد‌‌‌ه پرد‌‌‌اخت مالیات شوید‌‌‌
مرغ گران نمی‌شود‌‌‌‌‌
مسافران گوش به زنگ باشند‌
تغییر ماهیت بازار مسکن از سرمایه‌ای به مصرفی
۴۸ منطقه آزاد به میدان آمده اند؟
جزئیاتی از کشف یک آسیب‌پذیری در مرورگر گوگل کروم
فروش کارتن یخچال کره‌ای با قیمت‌های میلیونی
شرایط دریافت وام ۳۰۰ میلیونی برای مستاجران اعلام شد
اختصاص یارانه شیرخشک به هر نوزاد تا سقف ۱۰ قوطی در ماه
سقف ۷ هزار لیتری هر کارت آزاد سوخت
شاید تسهیلات بانکی برای خواصی مثل زنجانی‌ها و شهرام جزایری‌ها پرداخت می‌شود اما به مردم محروم نه
تضمین نقش محوری شرکت‌های دولتی در توسعه اقتصادی
بازگشت لاتاریِ ثبت‌نام خودرو!
اطلاعیه وزارت کار برای متقاضیان سهام عدالت: به ما زنگ نزنید
تأمین آب تالاب هورالعظیم در اولویت است
سامانه خودنویس از دسترس خارج شد
طرح صیانت در دستورکار صحن علنی مجلس
بازار نیمه تعطیل است
چالش های توسعه استانی براساس برنامه هفتم
راه تامین ۱۶۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفت و گاز 
لوازم خانگی ایرانی، هم از دوبی گرانتر است، هم از محصولات خارجی بی کیفیت تر است
 گوجه فرنگی و پیاز فعلا ارزان نمی‌شوند
خطر زندان بیخ گوش فروشندگان مسکن ملی
صف های خرید مرغ برچیده شد
پیوست عدالت در مالیات های مستقیم!
نرخ فرونشست محدوده تخت جمشید به ۱۷ سانتیمتر رسید
بدهی دولت به فروشندگان در طرح یارانه کالا برگ
قیمت عجیب و باورنکردنی میوه در بازار تهران
جرایم سنگین برای استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارز
شگردهای دولت برای پیشرفت نهضت ملی مسکن

 

 

صفحه نخست درباره ما تماس با ما RSS
INFO@TODAYONLINE.IR

همه حقوق این سایت متعلق به روزنامه «امروز» است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است